Getest: Glutenvrije Carrot Cake met Teff

Zoals jullie in mijn vorige blog al hebben kunnen lezen heb ik een kraam gelaten voor wat ze was en dat ik daar nog een apart blog over zou schrijven.  

Dus bij deze de beloofde blog! We hebben bij Angela van Teffvolkoren uit Heijken (Drenthe) gezellig staan praten en mijn collega heeft het een en ander gekocht aan bakmixen en is hier dan ook mee aan de slag gegaan.

Zoals jullie misschien op insta hebben kunnen zien kwam er vorige week al een taart voorbij. En precies, over deze ga ik het nu hebben.
Was hij lekker? Hoe was de stuctuur? En noem maar op.

Dit waren de glutenvrij taartjes, helaas heb ik alleen de Carrot Cake kunnen proberen hihi.




Het was dus een Carrot Cake met een wat grovere structuur, totaal anders dan dat ik gewend ben van een Carrot Cake. Zoals op de foto te zien was het ook niet een standaard Carrot Cake maar een die een eigen tintje gekregen heeft!

Ik was hier even mijn hobby als fotografe aan het oppakken en even een mooi shot gemaakt van het aansnij momentje van deze heerlijke Carrot Cake.




Hoe vegan wil je het hebben? 😃
(Even de foto van mn collega geleend)


De zijkant en de bovenkant hebben een botertopping die overigens helemaal niet zoet was! Ook zaten er op de bovenkant geroosterde pistache nootje. En zater er ook nog Teff pops op de topping (een soort kleine popcorn kan je hier van maken). Zoals jullie ook kunnen zien is het een hele andere structuur dan dat we gewend zijn.
Deze cake was nog niet helemaal naar wens en het was ook de eerste keer dat ze iets maakte met Teff producten. Mijn collega weet wat ze de volgende keer anders wil doen, dus ik ben erg benieuwd naar de volgende proeverij.



Zo is een kantoorbaan helemaal zo slecht nog niet! En het is nog eens gezond ook!



Ik moet zeggen dat ik helemaal geen verschil proef tussen een glutenvolle Carrot Cake en deze glutenvrije Carrot Cake. Een ding is zeker ik heb genoten van deze cake zonder er buikpijn van te krijgen en daarbij heb ik niet in hoeven leveren qua smaak!
De structuur qua eten was wel even wennen maar dat mocht de culinaire pret niet drukken en met een heerlijke cappucinno erbij was het een koffiepauze die ik elke keer wel wil hebben 's morgens!

Dit is toch genieten?! 




Ik ben helemaal fan van Teff! Kennen jullie het al en zo ja wat vinden jullie ervan?

Reacties

Populaire posts