LifeStyle: Hoe bereiden wij de Kerst voor?



Zoals ik al eerder aangaf ben ik echt een Kerst mens, nu doen wij sinds dit jaar weer wat aan sinterklaas en hebben ze mij ook niet overgeslagen want ook ik heb wat gehad (Instagram).

Maar de beste man is alweer vertrokken naar het warmere Spanje (geef hem eens ongelijk, zou het ook doen hoor) en we gaan ons klaar maken voor de Kerstdagen die er aan zitten te komen over een kleine week.

Hoe bereiden wij ons daar op voor?

Natuurlijk zorgen we er eerst voor dat het huis een leuke versierde boom heeft (je wilt niet weten wat voor een: 2m15!) en dat het huis goed versiert is in de kerst sferen! Zodra je dat kerst gevoel hebt kan je eigenlijk pas echt beginnen met de voorbereidingen.

Allereerst bedenken we op welke dag we de cadeautjes gaan uitpakken. Aan de hand daarvan maken wij onze (lees mijn) welbekende planning op. 

We namen laatst bij de een supermarkt al een gourmetvleeslijst mee dus ik weet al dat we een van de kerstdagen gaan gourmetten. De andere dag doen we meestal een 3 gangenmenu dus ik denk dat we dit jaar ook weer kiezen voor deze optie. Wat we precies gaan eten weten we nog niet. Ook is dit een beetje afhankelijk van de mensen met wie we dit dit jaar gaan doen. 

Ik verklapte laatst tijdens mijn Every Day makeuplook al een beetje wat mijn kleuren voor de Kerst gaan zijn. Dus ik ga daar dan ook weer een look rond verzinnen. Deze komen sowieso online op zowel mijn YouTube Kanaal als hier op het Blog.

Qua outfit ben ik nog niet helemaal zeker wat ik aan ga doen bij de dagen. Ik weet wel dat ik op een van de dagen een leuke nieuwe broek aan ga doen waar ik het in de lookvideo over had maar wat ik daar verder mee ga combineren weet ik nog niet helemaal, maar ik ben er ook nog niet over uit wat ik de andere kerstdag aan ga doen. 

Oud en Nieuw is me nog te ver weg haha dus daar kan ik ook nu nog geen woord over vuil maken maar dat komt tegen die tijd wel weer.

Hoe bereiden jullie je voor op de kerst?

Reacties

  1. Ik doe eigenlijk niet heel veel bij kerst omdat we meestal op restaurant gaan de week ervoor! Voor mezelf haal ik wat hapjes in huis en wat bubbels ;) Vorig jaar deed ik ook gourmet bij nieuwjaar, heel lekker en leuk om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja gourmetten doen we standaard, altijd heel gezellig :)

      Verwijderen
  2. Dit jaar word voor ons anders omdat we aan t wachten zijn op ons kleintje. Het kan maar zo zijn dat we kerst dit jaar overslaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel logisch natuurlijk! Ben ook mama dus snap dat volkomen! Spannend joh!

      Verwijderen
  3. Wij hebben afgelopen zondag de kerstboom gezet! Dat is de belangrijkste voorbereiding eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij moeten dat nog steeds doen haha.. zie er tegen op haha 2m15 dus dagje vooruit trekken dus

      Verwijderen
  4. Ik bereid mij dit jaar niet zoveel voor. Vier ze ook niet met familie, helaas. Maar wat een grote kerstboom hebben jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja heel onverwacht.. Dit jaar vieren we het niet met familie (door omstandigheden).. Wel met hele goede vrienden van ons, hebben er heel veel zin in!

      Verwijderen
  5. Kerst is bij mij bij mijn ouders. Het t is vooral focus op gemakkelijk eten en gezelligheid, dus waarschijnlijk is het gourmet. Heerlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij houden het heel casual! Feest met de familie doen we pas na de feestdagen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij hebben een mooie kerstboom staan en gaan lekker gourmetten. Fijne kerst alvast!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts